• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Tesis
    • Educación
    • Tesis
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Tesis
    • Educación
    • Tesis
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Estrategias pedagógicas para el desarrollo emocional y su influencia en el rendimiento escolar de los estudiantes de 4° grado de una I.E.P de la Provincia Quispicanchi, Región Cusco

    Thumbnail
    View/Open
    Acceso restringido (175.1Kb)
    Date
    2020
    Author
    Quispe Ccahuana, Brisaida
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    El presente trabajo de investigación tiene como objetivo analizar cómo las estrategias de desarrollo emocional influyen en el rendimiento escolar de los estudiantes 4° grado de una Institución Educativa Pública de Ccahuaryo -Cusco. Para comprender este aspecto, es importante saber en qué consisten las estrategias que permiten desarrollar adecuadamente el aspecto cognitivo en el rendimiento escolar. El desarrollo emocional comprende la capacidad de autogestionarse, autorregularse, comprender las emociones de uno mismo y de los demás, tener las habilidades sociales para interactuar y relacionarse, esto además implica contribuir con los estudiantes en una educación emocional con el fin de formarse en integridad. En cuanto a los sujetos de este estudio fueron 28 alumnos del nivel básico primario, tanto del género femenino como masculino, comprendidos entre los 9 y 10 años de edad. La investigación se trabajó de forma cualitativa, de tipo correlacional y para recoger la indagación de la investigación, se planteó la siguiente hipótesis general: existe influencia entre el uso de estrategias pedagógicas para el desarrollo emocional y el rendimiento escolar en los alumnos de 4 grado de primaria de la Institución Educativa 50494 Ccarhuayo.
     
    This research work aimed to analyze how emotional development strategies influence the school performance of 4th grade students of a Public Educational Institution in Ccahuaryo-Cusco. To understand this aspect, it is important to know what are the strategies that allow the proper development of the cognitive aspect in school performance. Emotional development includes the ability to self-manage, self-regulate, understand the emotions of oneself and others, have the social skills to interact and relate, this also implies contributing with students in an emotional education in order to train in integrity.As for the subjects of this study, there were 28 students at the basic primary level, both female and male, between 9 and 10 years of age. The research was carried out in a qualitative, correlational way and to collectthe research inquiry, the following general hypothesis was proposed: there is an influence between the use of pedagogical strategies for emotional development and school performance in the 4th grade students. Ofthe Educational Institution 50494 Ccarhuayo.
     
    URI
    https://hdl.handle.net/20.500.12833/2225
    Collections
    • Tesis [51]

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV